לחצו לפתיחת תפריט ארכיטיפים

ארכיטיפ טווה רשת קשרים

אף שטווית רשת קשרים נראית כמיומנות מודרנית, הקשורה בהתפתחות הקריירות שקשורות לעידן המדיה והאינטרנט, זוהי בעצם מיומנות עתיקה למדי. יוצרי רשת קשרים מרחיבים את מעגל ההשפעה שלהם על ידי יצירת בריתות וקשרים בין קבוצות ואנשים שונים מאוד.

אפשר היה לראות זאת כבר ביוון, רומי וסין העתיקות ובתככים של ימי הביניים. יצירת רשת קשרים הייתה גם חלק בלתי נפרד מבריתות צבאיות וכן מהתאגדויות חברתיות ושבטיות בתקופה הפרה היסטורית. בהיבט החיובי שלו, ארכיטיפ זה עוזר לפתח גמישות חברתית ואמפטיה, המאפשרות מציאת מכנה משותף עם אחרים, שאולי אינם נתפסים בתחילה כידידים ושותפים פוטנציאלים.

ארכיטיפ זה התפתח מאוד בימינו עם עידן האינטרנט, עידן האנרגיה. הוא מאחד אנשים, עוזר לחבר את הכפר הגלובלי. אחד ההיבטים שלו הוא הקמת רשת כדי להתחלק בידע, לקבל ולתת ידע. הוא גם מסוגל להביא ידע, כוח והשראה לקבוצות שוליות. אחד הפחדים העיקריים של משטרים רודנים על כל גווניהם, זה האינטרנט והידע שמגיע דרכו לכולם.

צל טווה רשת הקשרים משתמש בקשרים עם האחרים לרווח אישי בלבד ו/או מעביר אינפורמציה על מישהו אחר ללא רשותו (כמו צל הרכלן).

* חפש/י דפוס מתמשך של יצירת קשרים עם אחרים כדי להעביר ידע חיוני ורעיונות.

סרטים: ג'ון בולס ב"מכתב לגרסיה"; סטיוארט פיטרסון ב"השליח על הפוני"; ג'ף גולדבלום ב"בין השורות".

דת/מיתוסים: כמעט בכל התרבויות בעולם יש דמות של שליח האלים שמקשר בין ממלכת האלים ובני האדם.
איתם נמנים: המלאך רפאל (יהדות); המלאך גבריאל (נצרות); ג'יבריל (איסלם); מאטאריסבן (התורה הוודית בהודו); נשר, זאב ערבות (האינדיאנים באמריקה); איריס, הרמס (יוון); מרקורי (רומא); סראוסה (זרטוסטרה); נוסקו (אשור); נירה (שומר); סרוש (פרס); פאיינאל (אצטקים); סאבאלי (סמואה); גו מאנג (סין); נאראדה (יאווה); גנה, הרמוד (נורבגיה).